nuffnang

c

3D Letter B

Followers

Thursday 15 September 2011

Polis temui berlian dalam perut pencuri

MARBELLA: Seorang pencuri di Sepanyol yang mencuri berlian milik seorang wanita Britain dan kemudian menelannya, ditangkap apabila polis menahannya di sekatan jalan raya dan memaksanya menjalani imbasan-X.
Kecurian berlaku apabila dua wanita memasuki sebuah restoran di Marbella, pusat peranginan mewah Sepanyol dan seorang daripada mereka meninggalkan beg tangan di lantai di sebelah kerusi.

Menurut laporan polis: “Dua lelaki berpakaian kemas masuk. Seorang duduk di bar dan seorang lagi di sebelah wanita berkenaan. “Apabila kedua-dua lelaki itu keluar, wanita itu mendapati beg tangannya mengandungi 2,000 euro (RM8,500) dan 400 paun (RM2,000), telefon bimbit, loket dengan berlian bernilai 12,000 euro (RM50,500) serta barangan berharga lain, hilang.
Beberapa jam kemudian, polis menahan sebuah kereta di sekatan jalan raya dan mendapati empat orang di dalamnya mempunyai rekod jenayah.

Polis juga menemui beg tangan serta barangan berharga dan wang tunai, yang kemudian mereka sahkan milik wanita Britain terbabit.

Yang tidak ditemui ialah berlian itu.

“Ketika operasi, pegawai menyedari seorang lelaki terbabit meletakkan tangan pada mulutnya.

“Ia membuat polis mengesyaki lelaki itu menelannya. Untuk mengesahkannya, semua lelaki yang ditahan diarah menjelani imbasan-X dan berlian itu dikesan dalam perut seorang daripada mereka, yang kemudian mengaku menelannya. - Agensi

No comments:

Post a Comment

nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...