nuffnang

c

3D Letter B

Followers

Monday 19 September 2011

Drebar elak lori mati jatuh gaung

BALIK PULAU: Membasuh lori di kawasan curam membawa padah kepada pemandunya apabila maut ketika cuba mengelak digilis kenderaan berat itu yang tiba-tiba bergerak dalam kejadian di Jalan Teluk Tempoyak, di sini, kelmarin.
Mangsa, Roslan Ramli, 33, dari Sungai Kechil Ulu, Bandar Baru, Kedah, maut selepas parah akibat terjatuh di kawasan pembinaan yang dipenuhi besi kira-kira jam 5 petang.

Sebelum itu, mangsa membasuh lori pembancuh simen menggunakan hos paip tekanan tinggi di kawasan cerun.
Dipercayai disebabkan tekanan tinggi air hos berkenaan membuatkan lori terbabit tiba-tiba bergerak dan mangsa yang berada berhampiran terpaksa melompat menyelamatkan diri, tetapi gagal mengawal badan sebelum terjatuh di kawasan pembinaan terbabit. Ketua Bahagian Trafik Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Barat Daya, Cif Inspektor Mohd Zin Mat Ali, berkata lori pembancuh simen terbabit pula terjunam ke dalam gaung tidak jauh dari tempat kejadian.

Menurutnya, mangsa meninggal dunia di tempat kejadian dan dibawa ke Hospital Balik Pulau untuk bedah siasat.

Katanya, hasil bedah siasat mendapati mangsa meninggal dunia berikutan cedera teruk di kepala.

“Siasatan lanjut dijalankan mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 dan sabit kesalahan boleh dipenjara dua tahun atau maksimum 10 tahun atau denda antara RM5,000 dan RM20,000 atau kedua-duanya sekali,” katanya.

Mohd Zin berkata, mayat mangsa dituntut keluarganya untuk dikebumikan di kampungnya.
Menurutnya, orang ramai melihat kejadian itu diminta menyalurkan maklumat dengan menghubungi Bahagian Pertanyaan dan Penyiasatan Trafik IPD Barat Daya atau balai polis berhampiran.

No comments:

Post a Comment

nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...