nuffnang

c

3D Letter B

Followers

Friday 7 October 2011

MUI tolak kunjungan Leila

LEILA (kiri) bersama Ratu Indonesia, Nadine Alexandra di Jakarta, semalam.
LEILA (kiri) bersama Ratu Indonesia, Nadine Alexandra di Jakarta, semalam.
BANDUNG: Majlis Ulama Indonesia (MUI) menolak kunjungan Ratu Universe 2011, Leila Lopez ke bandar ini, Selasa depan.
Setiausaha umum MUI, Jabar Raffani Achyar menganggap kunjungan ratu berasal dari Angola itu mencemari pengisytiharan bandung sebagai kota agama. “Ratu Universe dikatakan akan bertemu pemerintah kota Bandung, Dada Rosada. Kami menolak kunjungannya itu,” katanya kepada wartawan, semalam. Beliau menganggap pertandingan Ratu Universe tidak menepati syariat Islam contohnya seperti perlu memakai bikini, berjalan catwalk sambil mendedahkan aurat tubuh.

“Ia tidak relevan dengan program Bandung sebagai kota agama. Kota agama dikenal sebagai bandar tanpa minuman keras, pornografi dan aksi yang berkaitan dengan pendedahan aurat,” katanya.
Menurut Jabar, masih ramai tokoh terkenal lain yang boleh diundang dalam acara amal misalnya seperti pemenang anugerah Nobel atau olahragawan ternama.

“Daripada Ratu Universe lebih baik diundang pemenang anugerah Nobel atau ilmuwan yang dapat memberi manfaat kepada kita. Tambahan pula, undangan Ratu Universe memerlukan perbelanjaan yang besar,” katanya.

Bagaimanapun, sekiranya kehadiran Ratu Universe ke Bandung hanya untuk membeli-belah, Jabar tidak mempertikaikan kunjungan itu kerana ia dapat meningkatkan ekonomi penduduk tempatan.

No comments:

Post a Comment

nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...