nuffnang

c

3D Letter B

Followers

Friday 11 November 2011

duhai wanita...

Ali Bin Abi Thalib : Saya dan fatimah bersama-sama berkunjung menemui Rasulullah dan kami dapati beliau sedang menangis. Kami bertanya kepada beliau, “Apakah yang menyebabkan engkau menangis wahai Rasulullah?”
Rasulullah SAW menjawab “Pada malam aku di isra’kan ke atas langit, saya melihat orang-orang diseksa dengan begitu teruk. Maka ketika aku teringat keadaan mereka, aku menangis.”
Ali Bin Abi Thalib : “Wahai Rasulullah, Apakah yang engkau lihat itu?”
Rasulullah SAW Menjawab : “Aku melihat!:”
1. Perempuan yang digantung dengan rambut dan otak di kepalanya mendidih. Mereka adalah perempuan yang tidak mahu melindungi rambutnya daripada dilihat lelaki lain.
2. Perempuan yang digantung dengan lidahnya dan tangannya dikeluarkan daripada punggung dan minyak panas dituangkan ke dalam kerongkongnya. Mereka adalah perempuan yang suka menyakiti hati suami dengan kata-katanya.
3. Perempuan digantung buah dadanya dari arah punggung dan air pokok zakum dituang ke dalam kerongkongnya. Mereka adalah perempuan yang menyusui anak orang lain tanpa keizinan suaminya.
4. Perempuan diikat dua kakinya serta dua tangannya sampai ke ubun dan dibelit beberapa ular dan kala jengking. Mereka adalah perempuan yang boleh solat dan berpuasa tetapi tidak mahu mengerjakannya, tidak berwuduk dan tidak mahu mandi junub. Mereka sering keluar rumah tanpa mendapat izin suaminya terlebih dulu dan tidak mandi iaitu tidak bersuci selepas habis haid dan nifas.
5. Perempuan yang makan daging tubuhnya sendiri manakala di bawahnya ada api yang menyala. Mereka adalah perempuan yang berhias untuk dilihat lelaki lain dan suka menceritakan aib orang lain.
6. Perempuan yang memotong badannya sendiri dengan gunting dari neraka. Mereka adalah perempuan yang suka memasyhurkan diri sendiri supaya orang melihat akan perhiasannya.
7. Perempuan yang berwajah hitam dan memakan ususnya sendiri
8. Perempuan yang pekak, buta dan muncul dari dalam neraka, sedangkan darahnya mengalir dari lubang di bahagian badannya (hidung, mulut, dan telinga) sementara badannya busuk disebabkan oleh penyakit kusta.
9. Perempuan yang kepalanya seperti kepala babi dan badannya pula seperti keldai. Mereka adalah perempuan yang suka mengadu domba dan sangat suka berdusta.
10. Perempuan yang rupanya berbentuk anjing dan beberapa ular serta kala jengking masuk ke dalam mulutnya dan keluar melalui duburnya. Mereka adalah perempuan yang suka marah kepada suaminya dan memfitnah orang lain.
Ingatlah segala peristiwa yang disampaikan oleh Rasullullah terhadap Fatimah adalah merupakan suatu kelemahan bagi lelaki-lelaki yang tidak mampu mengendalikan isterinya serta anak-anak perempuannya sendiri, Sedangkan yang paling bertanggungjawab adalah lelaki itu sendiri.

No comments:

Post a Comment

nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...